Veľké pobúrenie Slovákov a Čechov! V rozprávke vystupuje nebinárne bizónča Freddie. Je to vhodný obsah pre deti?

foto: youtube.com

foto: youtube.com

Scéna, ktorá rozprúdila vášne

V seriáli Ridley Jones, ktorý je určený predškolákom, zaznieva odvážna scéna, kde mladé bizónča Freddie priznáva svoju rodovú identitu. „Moje srdce mi hovorí, že najlepšie sa cítim ako bizón s menom Freddie. To preto, že som nebinárny a meno Freddie mi sedí najviac,“ zveruje sa Freddie svojej babičke. Tá situáciu prijíma s porozumením a ospravedlňuje sa za predchádzajúce nesprávne oslovovanie.

Scéna, pôvodne odvysielaná v angličtine, kde Freddie používa zámená „they/them“, bola lokalizovaná do českého stredného rodu. Tento jazykový rozdiel nebráni tomu, aby sa téma stala citlivou a vyvolala kontroverzie.

Diskusie sa sústreďujú na sociálnych sieťach, kde sa objavujú rôzne názory. Niektorí diváci považujú seriál za krok vpred v zobrazovaní rozmanitosti. Iní ho kritizujú za údajné „tlačenie rodových tém“ do detského obsahu.

@_bloody_tery_ Co to je..#RidleyJonesova ♬ původní zvuk – Krvavá Tery

Reakcie a budúcnosť seriálu

Kritici na sociálnych sieťach často tvrdia, že téma rodovej identity nepatrí do detských programov. „Netflix to už preháňa. Každý môže byť, čím chce, ale tlačiť to do detí? Toto už nie je normálne,“ znie jeden z názorov. Na druhej strane sa objavujú hlasy, ktoré pripomínajú, že zobrazenie rodovej diverzity môže deťom pomôcť pochopiť rôznorodosť sveta. „Aj takí ľudia existujú, či sa nám to páči, alebo nie. Svet nie je čiernobiely,“ napísal jeden zo slovenských komentujúcich.

Seriál Ridley Jones, ktorý debutoval v roku 2021, si napriek kontroverziám získal uznanie kritikov a niekoľko nominácií na prestížne ceny. Napriek tomu sa šiestej série nedočkal. Autorka Chris Nee naznačila, že dôvodom mohli byť práve reakcie na kontroverznú postavu.

Diskusia o zobrazení rodovej identity v médiách pre deti ukazuje, že táto téma bude aj naďalej predmetom rozporov. Každopádne, Freddie ako nebinárne bizónča už zanechal nezmazateľnú stopu v diskusii o inklúzii a diverzite v detskom obsahu.