Propagujete produkty na vlasy a máte TRI CHLPY na hlave, odkazuje drsne modelka našim influencerkám

foto: instagram.com

foto: instagram.com

Podľa Gachulincovej je problém v tom, že influencerky často reklamujú produkty, ktoré samy nevyužívajú. Výsledkom je podľa nej zavádzanie verejnosti, ktoré podkopáva dôveryhodnosť reklám. Okrem vlasových produktov kritizovala aj reklamy na lacné eshopy či kozmetiku, ktoré podľa nej nereprezentujú reálny život propagujúcich osôb.

image 159
foto: instagram.com

„Milujem, keď influencerky propagujú kozmetiku, kde mejkap stojí sedem eur – to je menej, než si v Bratislave zaplatíte za kávu,“ dodala s iróniou. Gachulincová upozornila aj na propagáciu bieliacich zubných produktov osobami s keramickými fazetami, čo považuje za ďalší príklad zavádzania.

Propagácia bez dôveryhodnosti

Gachulincová svojou kritikou upozornila na širší problém influencer marketingu – nedostatok transparentnosti. Diváci a sledovatelia majú čoraz väčší problém rozlíšiť, čo je úprimné odporúčanie a čo len platená reklama. Tento trend zároveň vyvoláva otázky o zodpovednosti influencerov voči svojim sledovateľom.

Podobné kontroverzie sa nevyhýbajú ani iným známym osobnostiam. Speváčka Dara Rolins čelila kritike za propagáciu kozmetiky krátko po faceliftingu. Príklady ukazujú, že otázka etiky reklamy na sociálnych sieťach je čoraz aktuálnejšia.

Podľa odborníkov má celosvetový trh s influencer marketingom hodnotu viac než 16 miliárd dolárov ročne. No práve podobné situácie, na aké upozornila Gachulincová, podkopávajú dôveryhodnosť tohto odvetvia. Ostáva otázkou, či sa nájde spôsob, ako v budúcnosti zabezpečiť väčšiu transparentnosť.

Prečítajte si tiež: Je Alžírska boxerka Imane Khelifová muž? Na internet unikla šokujúca lekárska správa! Čo sa v nej píše?

Zdieľajte!

Shares

Najnovšie informácie stále poruke? Nie je problém...

Sledujte nás na