Majiteľ hotela odmieta ubytovať influencerov: Sú to novodobí žobráci, rozčuluje sa! Jeho odpoveď na mail šokovala
Mnohí ľudia ocenili jeho úprimnosť a označili influencerov za “novodobých žobrákov”. Našli sa však aj obhajcovia influencerov, ktorí sa postavili na ich stranu. Gianluca sám nemá nič proti ľuďom pôsobiacim na Instagrame, ale kritizuje tých, ktorí si myslia, že pár tisíc sledovateľov ich oprávňuje na bezplatné služby.
“Prídem od 25. do 27., potrebujem tri postele, ubytovanie a stravu,” píše typický e-mail od influencera, ako to opísal Gianluca. Tento trend podľa neho zneužíva pohostinnosť a úsilie ľudí, ktorí pracujú v hotelovom priemysle.
“Influenceri by mali pochopiť, že hotelieri tiež pracujú tvrdo na tom, aby udržali svoje podnikanie nažive,” tvrdí Gianluca. Tento jeho názor rezonuje s mnohými, ktorí vnímajú influencerov ako ľudí žijúcich v privilegovanom svete, kde dostávajú všetko zadarmo.
Na druhej strane, obhajcovia influencer marketingu poukazujú na jeho výhody. Týmto spôsobom môžu hotely získať okamžitú a širokú expozíciu, ktorá by inak mohla byť veľmi nákladná. Avšak kritici tvrdia, že veľa influencerov má sledovateľov, ktorí sú neaktívni alebo nerelevantní pre daný trh, čo znižuje efektivitu tejto formy propagácie.
Záverom je, že vzťah medzi influencermi a hotelmi je komplikovaný a vyžaduje dôkladné zváženie. Nie je to len o počte sledovateľov, ale aj o kvalite a relevancii obsahu, ktorý influencer poskytuje. Hotelieri by mali byť opatrní pri výbere spoluprác a posúdiť, či investícia do influencer marketingu skutočne prinesie očakávané výsledky.
“Skutočná hodnota spolupráce s influencerom by mala byť meraná nielen počtom sledovateľov, ale aj ich zapojením a reálnym prínosom pre podnik,” dodáva Gianluca.