Vláda Roberta Fica chce priniesť nový prístup k podpore slovenských produktov. Tentokrát sa premiér rozhodol osloviť aj známe osobnosti z verejného života, medzi ktoré patrí kultúrna obec, športovci či populárni influenceri. Práve tieto osobnosti majú podporiť predaj slovenských výrobkov a presvedčiť spotrebiteľov, aby uprednostnili domáce produkty.
Okrem mediálnej podpory chce vláda dosiahnuť reálny pokles cien potravín znížením DPH a podpísaním memoranda s farmármi a obchodnými reťazcami. Očakávania sú vysoké, keďže podobné plány boli súčasťou politických cieľov aj v minulosti, no ich účinnosť ostáva diskutabilná.
Možné je aj zapojenie Jednoty dôchodcov Slovenska, ktorá má sledovať vývoj cien v obchodoch a informovať verejnosť o cenových zmenách. Do akej miery pomôže takáto podpora zvýšiť záujem o slovenské produkty?
Premiér Robert Fico predstavil plán, ktorý sa zameriava na zvýšenie podpory slovenských produktov prostredníctvom zníženia DPH na potraviny a mediálnej kampane so zapojením verejne známych osobností. Základom iniciatívy bude memorandum, ktoré má vláda podpísať s predstaviteľmi obchodných reťazcov a farmárov, pričom sa očakáva, že sa znížená DPH premietne do cien pre zákazníkov. Tento krok je podľa premiéra dôležitým krokom pre stabilizáciu cien domácich potravín.
Page: 1 2
Sociálne siete sú pre politikov dôležitým nástrojom, ako sa priblížiť k svojim voličom. Rok 2024…
Slovensko stratilo jednu zo svojich najväčších športových legiend. Olympijský víťaz a inšpiratívna postava slovenského boxu…
V pondelok (30. decembra) sa na Tesárskej priehrade v okrese Topoľčany odohrala dramatická udalosť, ktorá…
Progresívne Slovensko (PS) a Kresťanskodemokratické hnutie (KDH) otvorene odmietajú akúkoľvek povolebnú spoluprácu s Hlasom-SD. Hlas-SD,…
Slovenská verejnosť sa nedávno stretla s novou úpravou štátnej hymny. Reakcie na túto premiéru sa…
Začiatok nového roka priniesol Slovensku nielen oslavy, ale aj zmenu v podobe novej verzie štátnej…