24.4.2024 (SITA.sk) – V aktuálnej štúdii zákazníckej skúsenosti, ktorú v roku 2023 zrealizovala spoločnosť KPMG na Slovensku už po siedmykrát, sa v celkovom hodnotení dm drogerie markt umiestnila na štvrtom mieste, hneď po kníhkupectvách Martinus a Panta Rhei a Fio banke. Prieskum ukázal, že vyššia inflácia a zvyšovanie cien prinútili zákazníkov viac plánovať svoje útraty.
“Je dôležité, aby sme ako spoločnosť promptne a flexibilne reagovali na rôzne a meniace sa požiadavky našich zákazníkov. Nie je to vždy iba jednoduché a preto nás teší, keď máme na zákaznícku skúsenosť so značkou dm pozitívnu spätnú väzbu. Ďakujeme, vážime si to,” povedal Martin Podhradský, konateľ spoločnosti dm drogerie markt.
V tohtoročnom prieskume zákazníckej skúsenosti respondenti hodnotili aj to, do akej miery sa podľa nich každá zapojená spoločnosť zaviazala k pozitívnemu vplyvu na životné prostredie či ľudí. V tomto hodnotení sa spoločnosť dm drogerie markt dostala na druhé miesto. Príspevok spoločnosti do komunity a jej spoločenská angažovanosť totiž nie je vnímaná len cez environmentálne aktivity, ale zahŕňa obšírnejší rozsah výziev, ktorým je pre zachovanie kvality a dobrého mena potrebné čeliť. Podľa tohtoročnej štúdie 52 % respondentov prejavilo ochotu priplatiť si za produkty a služby od firiem, ktoré sa snažia napĺňať etické princípy a byť spoločensky zodpovedné. Najväčší záujem o túto tému opätovne prejavujú mladšie generácie, ako sú mileniáli a generácia Z. Najvýznamnejší pokles náklonnosti k udržateľnému nákupu sa prejavil pri generácii 35 až 44 rokov.
Poznámka: Štúdia predstavuje výsledky hodnotenia pohľadu zákazníka, a teda nemusí odrážať skutočný stav ESG (environmentálne, sociáne a ridiace kritériá) zapojených spoločností.
“Zvyšovanie cien prinútilo mnohých zákazníkov, aby prehodnocovali a viac premýšľali nad tým, ako minú svoje financie. Zdržanlivejšie správanie zákazníkov napokon mnohé značky motivovalo k tomu, aby nachádzali nové spôsoby ako rozvíjať a posilňovať zákaznícku skúsenosť,” uviedla Lygia Fullbrook, Associate Partner KPMG na Slovensku zodpovedná za Poradenské služby.
KPMG Customer Experience Excellence je celosvetový prieskum zákazníckej skúsenosti. Ten každoročne hodnotí najlepšie značky sveta a zostavuje rebríček zákaznícky najobľúbenejších spoločností. Na základe jeho dlhoročných výskumov sa každá vynikajúca zákaznícka skúsenosť dá opísať jedinečnou metrikou šiestich pilierov – The Six PillarsTM. Touto metodikou sa prieskum realizoval na Slovensku už po siedmykrát. Zber dát sa uskutočnil v roku 2023. Svoju skúsenosť so 133 značkami v desiatich sektoroch vyjadrilo viac ako 2 500 respondentov z celého Slovenska.
Informačný servis
Viac k témam: PR, Prieskum
Zdroj: SITA.sk – dm je štvrtou najobľúbenejšou značkou na Slovensku © SITA Všetky práva vyhradené.
Výsledky piatkových zápasov na MS v hokeji 2024. Viac
Linka je k dispozícii deťom, mládeži aj dospelým volajúcim v záujme detí nonstop, bezplatne, anonymne.…
Linka je k dispozícii deťom, mládeži aj dospelým volajúcim v záujme detí nonstop, bezplatne, anonymne.…
Mesto Vovčansk sa pre tvrdé ruské útoky zmenilo na „peklo“ s prázdnymi domami bez ľudí.…
Štátnu pomoc ad hoc dostalo od ministerstva hospodárstva päť príjemcov, mierne prekročila 25 mil. eur.…
Moskva tiež dúfa, že Západ prinúti Ukrajinu k rokovaniam s Ruskom. Viac