Minister Drucker predstavil plán na zlepšenie vzdelávania: Navrhuje povinnú škôlku od troch rokov
Povinná škôlka ako riešenie
Vzdelávacie výsledky slovenských detí výrazne zaostávajú za priemerom Európskej únie. Štúdia ukázala, že najviac zaostávajú deti zo znevýhodneného prostredia. Podľa ministra školstva Tomáša Druckera je nevyhnutné, aby sa na riešenie týchto problémov zamerali už v ranom veku. „Musíme sa zamerať na deti, ktoré v domácom prostredí nemajú šancu osvojiť si základné vzdelávacie návyky,“ uviedol Drucker.
Podľa výskumu, ktorého sa zúčastnilo 4800 slovenských štvrtákov, patrí Slovensko medzi krajiny s najhoršími výsledkami v matematike a prírodných vedách. Tento problém zasahuje najmä deti zo sociálne slabších rodín, kde rodičia často nemajú čas ani prostriedky na podporu vzdelávania.
Výhody a prekážky povinnej škôlky
Plán ministra zaviesť povinnú škôlku od troch rokov má pomôcť deťom lepšie sa adaptovať na školské prostredie. Odborníci upozorňujú, že pravidelné navštevovanie škôlky môže deťom poskytnúť základné vzdelávacie návyky a schopnosť pracovať v kolektíve. „Verím, že už v budúcom roku predstavíme tento koncept,“ uviedol Drucker.
Problémom však zostáva financovanie a dostupnosť kvalitného personálu. Juraj Hipš, odborník na vzdelávanie, navrhuje prilákať najlepších učiteľov do regiónov s nízkou vzdelanostnou úrovňou a rozšíriť systém doučovania.
Hoci zavedenie povinnej škôlky neprinesie okamžité výsledky, môže byť kľúčovým krokom k odstráneniu rozdielov vo vzdelávaní detí na Slovensku.