9.12.2024 (SITA.sk) – Lidl už dve desaťročia spolupracuje so slovenskými dodávateľmi, podiel ich výrobkov v diskonte sa blíži k 40%.
Lidl pôsobí na Slovensku už 20 rokov, počas ktorých neprestajne spolupracuje aj s domácimi potravinármi. Podpora a rozvoj lokálnych producentov patrí medzi kľúčové priority diskontu. Vďaka nim nielen zvyšuje čerstvosť a kvalitu sortimentu, zo spolupráce profitujú najmä zákazníci a zároveň celá krajina.
“Sme pevnou súčasťou slovenskej ekonomiky, spoľahlivým partnerom pre našich dodávateľov, zákazníkov a zamestnancov. Lidl je stabilný partner, popri ktorom môžu domáci výrobcovia rásť a rozširovať sa. Nesmierne nás teší, že záujem o prehlbovanie spolupráce vidíme aj zo strany dodávateľov. Naďalej budeme pokračovať v spoločnej snahe vyhovieť našim zákazníkom,” uviedol Tomáš Bezák, vedúci Corporate Affairs v Lidl Slovenská republika. Aktuálne je diskont partnerom takmer 300 slovenských potravinárov. Vďaka férovej spolupráci a zdieľaniu vedomostí môžu domáci dodávatelia skvalitňovať svoju výrobu a investovať do najnovších technológií.
Reťazec sa neustále snaží spoluprácu s lokálnymi producentmi prehlbovať a zaujíma sa aj o ich názor. Preto realizoval prieskum, ktorého súčasťou bolo vyjadrenie ich pohľadu na spoluprácu s Lidlom. Svoj názor výrobcovia vyjadrili prostredníctvom anonymného dotazníka na špeciálnej konferencii, ktorú Lidl organizoval pri príležitosti 20. výročia na Slovensku. Pozvanie prijalo viac ako 300 zástupcov domácich dodávateľov.
Dodávatelia najviac oceňujú príležitosti v rozvoji a raste. Veľká časť z nich sa taktiež zhodla, že najväčšími výhodami spolupráce je partnerstvo na úrovni a zodpovedný prístup diskontu. Vyzdvihujú aj otvorenú komunikáciu a férový prístup, ktoré uľahčujú vzájomnú kooperáciu a tiež dlhodobosť vzťahov, ktorá prispieva k stabilite a dôvere medzi oboma stranami. Ďalším oceňovaným aspektom je profesionalita a odbornosť tímov, ktoré zabezpečujú zodpovedný prístup a dodržiavanie dohôd.
Vďaka spolupráci so spoločnosťou Lidl dosiahli dodávatelia viacero významných úspechov. Prvým a najviac zásadným prínosom, ktorý dodávatelia pociťujú, je rast v kontexte tržieb, obratu a podielu na trhu. Vďaka kooperácii so spoločnosťou Lidl došlo i k expanzii na zahraničné trhy, kde niektorí dodávatelia zvýšili export a vďaka čomu uviedli svoje výrobky aj mimo Slovenska, napríklad v Česku a Poľsku. Lidl slovenským dodávateľom otvára pomyselné dvere do sveta a už roky im umožňuje umiestniť ich tovar aj do Lidl predajni v zahraničí. Slovenské výrobky sa nachádzajú v takmer 12 000 predajniach v 27 krajinách. V minulom roku svoj tovar do zahraničných Lidlov exportovalo 63 domácich producentov a to v rekordnej hodnote 93,5 milióna EUR. To predstavuje takmer 2% z celkového ročného exportu agropotravinárskych výrobkov zo Slovenska. Za predošlých osem rokov prekročil export slovenských dodávateľov prostredníctvom Lidla hodnotu 500 miliónov EUR.
Medzi ďalšie úspechy patrí rozšírenie sortimentu a vývoj inovatívnych produktov, vrátane privátnych značiek a XXL balení, čo dodávateľom umožnilo stať sa relevantnými partnermi aj v značkovom sortimente. V neposlednom rade dodávatelia pociťujú zlepšenie efektivity a stability výroby prostredníctvom vylepšení logistických a výrobných procesov, ako aj procesnej certifikácie kvality, čo prispelo k stabilizácii a umožnilo investície do nových technológií. Spoluprácu oceňujú mnohí producenti, investovať do výroby mohli vďaka Lidlu aj v pekárni Dobrota: “Najmä vďaka stabilnému partnerovi, akým Lidl pre nás je, vieme realizovať projekty, zamerané na inováciu pekárenskej výroby, strojového parku a spoločne realizovať vývoj, na ktorom aktívne pracujeme,” povedala Andrea Želiezková, marketingová riaditeľka pekárenskej spoločnosti Dobrota.
Reťazec spoluprácu s domáci potravinármi stále rozširuje a neustále hľadá nových dodávateľov. Na svojej stránke má zverejnený formulár, prostredníctvom ktorého môžu dodávatelia predložiť svoje ponuky.
Informačný servis
Viac k témam: PR
Zdroj: SITA.sk – Spájame sily pre lokálnu kvalitu © SITA Všetky práva vyhradené.
Súdna sieň sa stala miestom plným emócií, keď rodina nevesty Samanthy Millerovej, ktorá zahynula počas…
Uviedol to na komunikačnej platforme Telegram Ramzan Kadyrov a pohrozil odvetou.
V Poprade bude pre návštevníkov k dispozícii 108 stánkov.
Celkový odhadovaný rozpočet vinársko-ovocinárskeho kampusu je približne 10 miliónov eur.
Partner bývalej prezidentky Zuzany Čaputovej, Juraj Rizman, navštívil Stanfordovu univerzitu, kde jeho partnerka odovzdáva svoje…
Zima v Európe sľubuje nečakané prekvapenia. Meteorológovia varujú pred extrémnym počasím, ktoré už ovplyvňuje niektoré…